Dzisiaj niemalże wszystko można zrobić przez Internet – znaleźć pracę, a nawet wykonywać ją w domu, zakupić bilety i zarezerwować miejsce na wakacje, znaleźć partnera czy zrobić zakupy. Korzystanie z sieci nie tylko pozwala zaoszczędzić czas poprzez brak potrzeby dojazdu i przechodzenia pomiędzy różnymi działami sklepów, ale też pieniądze. W sklepie stacjonarnym konsument jest narażony na oferty tygodnia czy promocje na artykuły, których nie potrzebuje. Mimo wszystko, gdy chodzi o meble sklep online nie jest jeszcze oczywistym wyborem. Pytanie, czy słusznie tak jest?
Oczywistym argumentem przemawiającym za sklepem stacjonarnym jest możliwość sprawdzenia mebli własnoręcznie – można dotknąć tkaniny, usiąść na fotelu. Warto jednak pamiętać, że sprawdzenie w sklepie nie daje gwarancji tego, iż dany produkt spełni oczekiwania podczas użytkowania. Wygodna w sklepie kanapa może się okazać zbyt miękka przy dłuższym siedzeniu, a wygodne w sklepie łóżko przysporzyć ból pleców o poranku. Dlatego też lepszą opcją jest poszukanie opinii zarówno konsumenckich, jak i wypowiedzi specjalistów dotyczących danego produktu.
Warto też zauważyć, że światło w sklepach stacjonarnych często przekłamuje rzeczywisty kolor, a do tego meble te są umiejscowione na dużej przestrzeni, co może zaburzać postrzeganie ich proporcji (dotyczy to raczej mebli o dużych gabarytach). Przewagą strony Internetowej może być też to, że meble zaprezentowane są na zdjęciach na białym tle w możliwie najbardziej neutralnym oświetleniu.
Trzeba także pamiętać, że kupując przez Internet konsument ma prawo zrezygnować z zakupy w ciągu 14 dni od dostarczenia produktu. Sprzedającym zależy więc, aby zaprezentować produkt jak najbardziej wiarygodnie. W przeciwnym razie narażają się na straty nie tylko finansowe, ale także wizerunkowe.