Na czym polega praca księgowej?

Na czym polega praca księgowej?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Prowadzenie księgowości to zadanie niezwykle czasochłonne, wymagające doskonałej znajomości przepisów oraz regulacji o charakterze prawnym. Nie dziwi zatem fakt, że właściciele firm i przedsiębiorstw decydują się zazwyczaj na zatrudnienie osoby wykwalifikowanej w tej dziedzinie. Musi ona koniecznie posiadać odpowiednie wykształcenie (studia ekonomiczne na kierunku rachunkowość), a także stosowny certyfikat zawodowy. Jeśli prowadzimy działalność gospodarczą i interesuje nas rzetelna księgowa Zielona Góra to miasto, gdzie znajdziemy wiele tego typu specjalistek. 

Sumienność i staranność to kluczowe wymagania 

Księgowa zajmuje się na co dzień kompleksowym zarządzaniem finansami i rozmaitymi sprawami administracyjnymi. Jej kluczowym obowiązkiem jest oczywiście prowadzenie ksiąg rachunkowych. Polega ono na rejestrowaniu wszelkich zdarzeń pieniężnych z uwzględnieniem aktualnie obowiązujących przepisów w zakresie prawa. Istotne działania to również nieustanne weryfikowanie i porządkowanie faktur, przygotowywanie zestawień bilansowych (okresowych, rocznych itp.), wypełnianie przelewów bankowych, pomaganie innym pracownikom w sporządzaniu ważnych raportów, sprawozdań i umów (na potrzeby stricte korporacyjne), dekretowanie dokumentów, a także pośredniczenie między daną firmą a instytucjami w postaci banków czy urzędów państwowych. Oto pozostałe czynności podejmowane przez każdą wykwalifikowaną księgową:

-ścisła współpraca z członkami zarządu oraz audytorami wewnętrznymi i zewnętrznymi,

-dysponowanie środkami finansowymi wedle zaleceń kierownictwa,

-wyliczanie rezerw walutowych i podatków odroczonych,

-przygotowywania i wysyłanie deklaracji podatkowych zatrudnionych w przedsiębiorstwie osób,

-uzgadnianie sald z kontrahentami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*