Headhunting to proces rekrutacji kandydatów na różne stanowiska w firmie. Aby to zrobić, headhunter musi mieć ogromną sieć kontaktów i znać daną dziedzinę na tyle dobrze, aby znaleźć odpowiedniego kandydata.
Głównym celem headhuntingu jest znalezienie kandydatów, którzy mają odpowiednie kwalifikacje i prawdopodobnie przyjmą oferty pracy od firmy klienta. Aby to zrobić, headhunter łódź potrzebuje informacji zarówno o kandydatach, jak i o klientach.
Headhunterów można podzielić na dwie grupy: rekruterów wewnętrznych i rekruterów zewnętrznych. Rekruterzy wewnętrzni pracują w ramach jednej firmy, natomiast rekruterzy zewnętrzni nie są zatrudnieni w danej firmie.
Oprócz wyszukiwania kandydatów, headhunterzy przeprowadzają z nimi rozmowy kwalifikacyjne lub doradzają, jak powinny przebiegać rozmowy. Przygotowują również opisy stanowisk pracy i ogłaszają wakaty w różnych serwisach lub na stronach internetowych. Headhunterzy mogą również negocjować wynagrodzenia i świadczenia dla kandydatów lub przygotować dla nich umowę.
Aby dowiedzieć się o potencjalnych kandydatach, headhunterzy zazwyczaj korzystają z platform takich jak LinkedIn lub specjalistycznych serwisów internetowych. Wykorzystują również swoje sieci osobiste oraz narzędzia mediów społecznościowych (Twitter, Facebook).