Najczęstsze przyczyny awarii sprężarek

Sprężarka inaczej kompresor to element układu zawieszenia pneumatycznego, który odpowiada za osuszanie i sprężanie powietrza. Pochodzi ono z miechów, z którymi współtworzy szczelny i zamknięty układ. Jej praca przebiega na sucho, dlatego uszkodzenia wynikają najczęściej z powodu nieszczelności miecha i zbyt częstej pracy kompresora. Warto pamiętać, że są one ciągle narażone na działanie sprężonego powietrza. Zdarza się również, że pękają z powodu zużycia lub długoletniej eksploatacji. Przyczyną awarii kompresora może być także zatarcie układu tłokowego. Może to być spowodowane przez nieodpowiednią ilość oleju, co bezpośrednio prowadzi do uszkodzenia układu. Po drugie, problem może być powodowany przez niekontrolowane wycieki czy przemieszczanie płynu. Mimo uzupełniania braków, wciąż występują problemy?. Wtedy niezwłocznie należy znaleźć miejsce wycieku i naprawić je lub wymienić uszkodzony element.

Ukryte wady

Inną przyczyną awarii sprężarki mogą być jej ukryte wady. Zakup pojazdu, a nawet używanej czy nowej części wiąże się z pewnym ryzykiem. Kompresor może być obarczony wadą ukrytą, którą nie sposób wykryć przed zakupem. Niestety taka sytuacja wymaga wymiany całego elementu. Wśród innych przyczyn wymienia się także: wytarcie gładzi cylindrowej, zatarcie układu korbowego, zepsuty układ oszczędzania energii, uszkodzone zawory sprężarki. W większości tych przypadków należy wymienić kompresor na nowy, dopasowany do modelu pojazdu. W przypadku Toyoty można skorzystać z niniejszej oferty https://thomasmarkt.com/1411-sequoia-2005-2017.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

5 × 2 =