Jakie formalności trzeba wypełnić zanim pochowamy osobę zmarłą?

Śmierć bliskiej osoby to bardzo trudne doświadczenie, a żałoba jest jednym z najsmutniejszych okresów w życiu. Jest to jednak także czas, gdy konieczne jest załatwienie kwestii formalnych związanych z pochówkiem. Co zrobić, aby wypełnianie formalności odbyło się szybko i sprawnie? Czy można to zlecić firmie pogrzebowej?

Dokumenty, które są niezbędne do organizacji pogrzebu

Jeśli zgon nastąpił w domu, kroki formalne po śmierci bliskiej osoby powinniśmy rozpocząć od zawiadomienia lekarza. Wystawi on kartę zgonu, która jest niezbędna do uzyskania aktu zgonu w Urzędzie Stanu Cywilnego. Jeśli śmierć miała miejsce w placówce szpitalnej, kartę wystawia szpital. Gdy mamy już kartę zgonu, powinniśmy skontaktować się z zakładem pogrzebowym, którego ciało pracownicy przewiozą do chłodni lub kostnicy. Dokumenty, jakie powinniśmy dostarczyć do domu pogrzebowego, to karta zgonu, dowód osobisty zmarłego lub paszport (jeśli dana osoba go posiadała). Dzięki tym dokumentom pracownik zakładu będzie mógł w naszym imieniu zająć się wyrobieniem aktu zgonu w USC. Wiele dobrych firm pogrzebowych oferuje darmowe wsparcie tego typu.

Zasiłek pogrzebowy – co zrobić, żeby go uzyskać?

W tym wypadku również warto skorzystać z pomocy osób pracujących w zakładzie funeralnym. Potrzebne do tego są takie dokumenty, jak akt zgonu wraz z odpisami, legitymacja ubezpieczeniowa zmarłego oraz dowód osobisty i akt urodzenia lub akt małżeństwa osoby kontaktującej się z zakładem. Zlecając uzyskanie zasiłku zakładowi pogrzebowemu, mamy pewność, że wszelkie formalności zostaną załatwione szybko i sprawnie. Pomaga to w pewnym stopniu przetrwać czas żałoby, który i tak naznaczony jest wieloma trudnościami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

pięć − cztery =