Większość samochodów poruszających się po polskich drogach ma niskie zawieszenie. Dodatkowe obciążenia mogą jeszcze bardziej zmniejszać widoczność prześwitu. To niebezpieczne z kilku powodów. Przede wszystkim grozi porysowaniem karoserii, po drugie- uszkodzeniem niektórych elementów pojazdu. Najprostszym sposobem podwyższenia prześwitu w samochodzie, nie naruszającym zawieszenia, jest zmiana opon na takie, które mają wyższy profil lub felgi o proporcjonalnie większej średnicy – mowa tutaj o dystansach do felg. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że powiększona średnica koła może obniżyć moc pojazdu, a także doprowadzić do większego spalania paliwa. Dzieje się tak ze względu na to, że identyczny obrót koła pokonuje dłuższą drogę. Nie zniechęca to jednak miłośników sportowych pojazdów.
Innym rozwiązaniem jest lift zawieszenia, który można przeprowadzić niemal w każdym modelu samochodu. Jego atutem jest możliwość podwyższenia podwozia. Istnieje kilka metod, którymi można tę czynność wykonać. Pierwszą jest zastosowanie gumowych dystansów, drugą wprowadzenie sprężyn o grubszej średnicy zwoju lub dłuższych sprężyn i amortyzatorów. Niezbędne do tego celu sprężyny będzie można znaleźć choćby na witrynie https://eibach.pl/page/sprezyny/. Sposobów jest oczywiście o wiele więcej, a wybór konkretnej metody zależy od celu, jaki właściciel samochodu zamierza osiągnąć. Wybierając ulepszanie zawieszenia, warto pamiętać, by zachować równomierną jego geometrię w samochodzie.