Pomysły na drobne upominki dla kontrahentów

Obdarowywanie prezentami swoich kontrahentów to bardzo miła tradycja, która niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim pozwala utrzymywać dobre relacje biznesowe, po drugie jest skutecznym sposobem na promowanie swoich usług. W ten prosty sposób można upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, nie ponosząc wcale dużych strat. W tym wypadku inwestycja jest jak najbardziej wskazana i przynosi długofalowe efekty.

Obustronne korzyści

Wybierając upominek dla kontrahentów można przyjąć dwie strategie. Pierwsza mówi o tym, by dopasować rodzaj podarunku do konkretnej branży. Czym innym zajmują się przecież budowlańcy i pracownicy działów IT. Zamiast dobrać jednak prezent do specyfiki branży, można też postawić na produkty uniwersalne, które sprawdzą się niezależnie od profesji. Nie są one obciążone ryzykiem wpadki, ponieważ zwykle są bardzo uniwersalne i znajdują zastosowanie w codziennym życiu.

Takim rozwiązaniem może być długopis z grawerem Tanio kupiony nie obciąża firmowego budżetu, a z pewnością przypadnie do gustu odbiorcy. Długopis jest przecież niezastąpiony podczas podpisywania umów, planowania zajęć na cały tydzień czy sporządzania notatek. Alternatywą może być kalendarz, który w świecie biznesu jest kolejnym artykułem pierwszej potrzeby. Wybierając prezent, warto wziąć pod uwagę gusta i oczekiwania kontrahenta. Mając pewne doświadczenie w branży, łatwiej określić, co sprawi przyjemność drugiej osobie. Można też postawić się z drugiej strony i zastanowić się, czy sami bylibyśmy zadowoleni z danego prezentu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

cztery + czternaście =