Program lojalnościowy to częsty sposób budowania relacji pomiędzy klientem, a sprzedawcą. Dzięki niemu kupujący odczuwa przywiązanie do konkretnej marki, a sklep rozwija swoją sieci stałych odbiorców. Taki system polega głównie na przyznawaniu i gromadzeniu punktów, za których określoną ilość można otrzymać atrakcyjne nagrody i benefity.
Klienci instalują aplikację na telefonach komórkowych. Za dokonanie zakupów za określoną kwotę otrzymują oni wirtualne punkty, które gromadzą na swoim koncie. Nagrody oferowane przez sprzedawcę zależą jednak tylko od niego. Najlepiej jeśli są one przemyślane i dopasowane do oczekiwań konsumentów.
Jednym z przykładów takiego programu jest ten dostępny na stronie https://www.flashcom.pl/mobilny-system-lojalnosciowy/. Dzięki niemu można gromadzić nagrody w jednym miejscu i mieć do nich stały wgląd. Jest on zawsze pod ręką w smartfonie, co znacznie ułatwia jego użytkowanie.
Mobilny system lojalnościowy to doskonałe narzędzie marketingowe, które pozwala np. wysłać wiadomości o nowych promocjach do wielu klientów za pomocą jednego kliknięcia. Pomaga także tworzyć trwałe relacje w oparciu o potrzeby konsumentów i minimalizować ryzyko ich odpływu do konkurencji. Takie rozwiązanie powinno być wdrażane nie tylko przez duże przedsiębiorstwa, ale także małe firmy, które dopiero budują swój portfel klientów. Dzięki mobilnym programom lojalnościowym buduje się także pozytywny wizerunek i dobrą zapamiętywalność danej marki.