Jak zorganizować ślub cywilny poza urzędem?

Bardzo wiele par młodych marzy o ślubie, który na długo zapadnie w pamięć zaproszonym gościom i będzie wydarzeniem zaskakującym pod względem przebiegu czy scenerii. Z tego powodu coraz więcej narzeczonych decyduje się na przeżycie tej wyjątkowej chwili w niecodziennym otoczeniu – np. pośród zieleni, w ogrodzie albo w zabytkowych ruinach. Na szczęście istnieje możliwość w miarę łatwego uzyskania zgody od kierownika Urzędu Stanu Cywilnego na ślub poza zimnymi murami tej instytucji.

Kilka prostych kroków do ceremonii w ogrodzie lub ruinach zamku

Ślub cywilny poza urzędem jest możliwy po wcześniejszym dopełnieniu wymaganych formalności. Chodzi tutaj przede wszystkim o złożenie stosownego wniosku, w którym należy wymienić przyczyny, dla których uroczystość ma się odbyć poza lokalem. Do niedawna powodem mogła być np. choroba uniemożliwiająca poruszanie się jednemu z zakochanych lub jego pobyt w zakładzie karnym, ale dzisiaj te przepisy nie są interpretowane aż tak jednoznacznie. Dlatego też czynnikiem decydującym o ślubie w nietypowym miejscu może być chociażby przywiązanie państwa młodych do konkretnej lokalizacji, a nawet ich marzenie, by zorganizować tę uroczystość w taki, a nie inny sposób.

Warto podkreślić, że powodzenie naszego wniosku jest tak naprawdę uzależnione od dobrej woli urzędnika, więc w kontaktach z nim zawsze warto być uprzejmym i uśmiechniętym. Istotna jest również forma, w jakiej przygotujemy ów dokument – pozytywne wrażenie zrobi na decydencie dołączenie do niego zdjęć wybranego przez nas miejsca oraz dokładnego jego opisu. Jeśli chodzi o samą organizację takiej ceremonii, to na jej lokalizację wybierajmy przestrzenie gwarantujące powagę, dostojność i bezpieczeństwo uczestników wydarzenia (górski szczyt czy lokacja podwodna nie będzie zatem dobrym pomysłem). Musimy również wziąć pod uwagę, czy łatwo będzie tam wprowadzić w życie wymarzone inspiracje weselne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

jedenaście − 8 =