Nagrywanie połączeń telefonicznych to powszechna praktyka, która służy różnym celom. Wykorzystywana jest między innymi w ratownictwie medycznych, infoliniach czy biurach obsługi klienta, w każdej z tych placówek pełniąc zupełnie odmienną rolę. Dzięki archiwizacji prowadzonych rozmów można dokładnie prześledzić bieg wydarzeń, kluczowych z punktu widzenia życia ludzkiego lub rozpocząć proces ewaluacji pracownika zatrudnionego w call center. Niezależnie od tego, jakie jest dokładne przeznaczenie urządzenia, podstawą jest jakość nagrywanego dźwięku. Tylko odpowiednie parametry techniczne pozwalają wykorzystać zapisaną rozmowę. W wielu przypadkach jest to niemożliwe, ponieważ archiwalne dane są całkowicie niesłyszalne. Jak zatem nagrywać, by połączenia charakteryzowały się dobrą jakością? Podstawą jest odpowiedni sprzęt, który posiada optymalne parametry techniczne. Ofertę tego typu urządzeń można znaleźć pod poniższym adresem internetowym https://www.voip24sklep.pl/CENTRALE-TELEFONICZNE-IP-PBX/REJESTRATORY-ROZMOW.
Nagrywanie połączeń odbywa się zwykle po zaprogramowaniu urządzenia na zapis określonych informacji lub połączeń przychodzących, wychodzących lub rejestrowanych z określonych numerów telefonicznych. Za jakość dźwięku odpowiadają również pewne mechanizmy i system urządzenia, między innymi format plików dźwiękowych nagrań rozmów, może być to WAV, który odpowiada także za niskie obciążenie procesora. Niektóre urządzenia posiadają również dodatkowe funkcje wpływające na jakość nagrań, np. wzmocnienie dźwięku.