Jak ćwiczyć na orbitreku?

Orbitrek to popularny sprzęt do ćwiczeń angażujący zarówno górne, jak i dolne partie ciała. Jedno urządzenie może z powodzeniem zastąpić rower stacjonarny, bieżnię elektryczną oraz stepper. Aby tak się stało, należy jednak zainwestować w wysokiej jakości sprzęt, taki jak ten dostępny na stronie https://www.abfitness.pl/sklep-sprzet-fitness-orbitreki. Orbitrek pozwala na trening całego ciała, jednak użytkownik oprzeć dłonie na stałym uchwycie i skupić się wyłącznie na treningu nóg oraz pośladów. Przed przystąpieniem do właściwego treningu należy wykonać rozgrzewkę. Przeprowadzić ją można przy użyciu urządzenia, trzeba tylko pamiętać o zmniejszeniu obciążeń. Po 5-10 minutach rozgrzewki rozpoczyna się trening właściwy.

Odpowiedni program treningowy

Przy ćwiczeniach na orbitreku należy zwrócić szczególną uwagę na prawidłową postawę. Plecy powinny być wyprostowane, a brzuch wciągnięty. Zarówno kolana, jak i łokcie przez cały czas pozostają lekko zgięte. Osoba ćwicząca stara się patrzeć przed siebie. Niedopuszczalne jest garbienie się i pochylanie klatki piersiowej do przodu. Należy również unikać zbyt mocnego ściskania uchwytów. Nowoczesne urządzenia wyposażone są w komputery, posiadające gotowe programy treningowe. Dzięki nim można na bieżąco monitorować własne postępy i dostosowywać poziom trudności do stopnia wytrenowania. Dobrym rozwiązaniem jest zakup orbitreka monitorującego tętno użytkownika. Należy pamiętać, że treningi przy zbyt wysokim tętnie utrudniają spalanie tłuszczu. Żeby uzyskać widoczne efekty, zaleca się ćwiczyć regularnie, przynajmniej 3 razy w tygodniu po 30-60 minut. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

siedemnaście − jedenaście =