W starszych motocyklach mamy niejednokrotnie spore problemy z instalacją elektryczną. Przewody są połamane, schodzi z nich izolacja, robią się przebicia i zwarcia. Wszystko to sprawia, że maszyna może stanąć w każdej chwili na drodze i będziemy zmuszeni dzwonić po pomoc. Dlatego też posiadając starszy motor dobrze jest wykonać w nim kompletną wymianą instalacji prądowej. Nie jest to skomplikowane, ponieważ instalacje te były w tamtych czasach wyjątkowo proste. Sprawdzamy, jak krok po kroku dokonać takiej wymiany.
Pierwszą rzeczą jaką trzeba zrobić, to zaopatrzyć się w kompletną, nową instalację elektryczną. Na szczęście nie ma z tym problemu, jeżeli chodzi o popularne modele motorów z dawnych lat, takie jak Jawa, WSK czy MZ ETZ. Przykładową instalację możemy obejrzeć i zakupić za pośrednictwem strony https://www.stolmot.com/INSTALACJA-ELEKTRYCZNA-MZ-ETZ-150-250-251-p3138. Gdy mamy już komplet przewodów, możemy zacząć usuwanie starej instalacji z motocykla.
Zanim zaczniemy usuwać stare kable i zakładać nowe, warto porobić dużo zdjęć. Dzięki temu nie pomylimy żadnych wtyczek i motor po całym zabiegu normalnie zapali. Usuwając starą instalację prądową należy działać powoli i nie siłować się. Inaczej połamiemy oryginalne uchwyty do przewodów, które później może być trudno dostać. W razie czego można ratować się opaskami zaciskowymi. Nowe przewody ułóżmy dokładnie tak samo, jak były rozprowadzone stare. Pamiętajmy, by przed całą pracą odłączyć akumulator i wymontować go z motocykla. Jego ponowne założenie najlepiej przeprowadzić na samym końcu. Dzięki temu unikniemy zwarć.