Od wielu lat obserwuje się wzrost ilości billboardów ustawianych w centrach miast. Tak duża liczebność sprawia, iż znacząco spada skuteczność wyświetlanych na nich reklam, a jednocześnie rośnie potrzeba tworzenia treści wyróżniających się i przykuwających wzrok przeciętnego przechodnia. Jednak jak w sposób czytelny i widoczny dla potencjalnych klientów reklamować swoją działalność w centrach miast? Jaką rolę we współczesnym marketingu odgrywają multimedialne billboardy?
Wzrost ilości reklam umieszczanych na budynkach oraz wzdłuż głównych arterii miejskich przyczynia się do wzrostu chaosu wizualnego w centrach miast. To z kolei wiąże się ze znacznym spadkiem efektywności takiej formy marketingu (prowadzone w Polsce badania pokazały, iż blisko 64,3% mieszkańców dużych metropolii świadomie unika kontaktu z billboardami). Pewnym rozwiązaniem tego problemu jest umiejętna digitalizacja kanałów kontaktu z klientem (na przykład interaktywne banery reklamowe), która pozwala na bardzo szybką zmianę prezentowanych treści.
Więcej o takich formach marketingu, na przykładzie Poznania, można przeczytać na stronie internetowej https://billboardy360.pl/tablice-reklamowe/poznan/. Z kolei przyglądając się województwu mazowieckiemu, w marketingu zaobserwować można trend stopniowej rezygnacji z tradycyjnych billboardów. W większych, jak i mniejszych miastach coraz większą popularnością cieszą się reklamy multimedialne. Potwierdza to ilość nowo lokowanych tablic reklamowych w Luboniu oraz innych ośrodkach miejskich. Oczywiście klasyczne billboardy nie zniknęły całkowicie, jednak ich efektywność znacząco spadła.